divendres, 26 de març del 2010

Granotes de primavera

Dissabte, tot i ser un dia molt i molt embolicat, vaig trobar una estona per fer galetes. Havia de fer-ne per regalar així que vaig aprofitar per doblar les quantitats i estrenar el nou tallador amb forma de granota. Hihihi La classe de la Carla és la classe de les granotes per això el vaig comprar: per dur galetes a les mestres i als seus companys :O)


La recepta és la bàsica de les pastes de té. És molt fàcil i dona molt bon resultat. A casa ens encanten soles, glacejades, farcides de melmelada, banyades en xocolata, etcètera.



Ingredients:

  • 1 tassa mantega pomada
  • 2/3 de tassa de sucre blanc
  • 1 ou lleugerament batut
  • 2 i 1/2 tasses de farina
  • 1/2 culleradeta de cafè de sal
  • 1 culleradeta de cafè d'extracte de vainilla o bé un rajolí de vainilla líquida

     Per guarnir:
  •  Sucre glas
  • Clares pasteuritzades
  • Colorant alimentari
  • Rotus comestibles (jo vaig comprar-los als EUA però els he vist Barcelona)

Preparació:

Barrejar la mantega pomada amb el sucre i afegir l'ou. (també la vainilla si és líquida)
Aleshores afegir la farina, la sal i, si és el cas, la vainilla en pols. Pastar bé.
Deixar reposar a la nevera d'1 a 3 hores.

Estendre, tallar i coure al forn, preescalfat, de 8 a 10 minuts  a 170ºC (No són galetes cruixents. Són pastes de té i són més aviat blanquetes)
Per fer el glassejat faig servir la Bifinet (20€) del Lidl. Potser algun dia tindre una flamant Kitchen Aid de color cirera, però, com diu mon germà, puc comprar-me un munt de batidores noves de trinca i encara no l'hauria amortitzat.
La glassa és ben senzilla de fer: cal tamisar 200gr aprox. de sucre llustre per cada clara d'ou i batre.
El millor es posar les clares al bol amb la meitat o un terç del sucre i batre. I aleshores anar afegint cullerada a cullerada.
En acabat és important que reposi una estoneta per deixar marxar l'aire que s'ha incorporat al batre. Tenyir, posar en mànigues pastisseres o bibes, decorar i deixar assecar.

1 comentari:

  1. eva aldea17/5/10 11:17

    nenaaaaaa!!!!! hem de quedar un dia!!!!! fa temps que em van donar el teu blog i et vull trucar per quedar!!!! ja li he ensenyat a un munt de persones i de et m'han dit que si quedo amb tu que també volen elles, hahahahaaaaa!!!!! l'estava mirant perquè avui n'he de fer 400 galetes per una activitat!!! em tornaré boja!!!!!
    en el glassejat, no poses formatge philadelphia??? és perquè no s'asseca?? ja em diràs, M'esperaré a fer-lo per si un cas.
    un petonet molt fort!!! ets una artista!!!!!
    eva

    ResponElimina

Els teus comentaris i/o suggeriments són més que benvinguts.
Gràcies per passar per aquí