dijous, 20 de gener del 2011

Galetes de sucre

Aquestes son galetes bàsiques de debò. De gust neutre que lliga amb tot. No tenen cap misteri, son fàcils de fer, fàcils de tallar i no fallen mai.

Per a unes 24-30 galetes grosses (d'aprox. 15cm x 10cm) cal:
  • 300 gr de sucre blanc
  • 300 gr de mantega pomada
  • 3 ous
  • 1 i 1/2 cullaradetes de vainilla líquida
  • 675gr de farina
Preparació:
Barrejar la mantega pomada amb el sucre fins que quedi una massa ben homogènia. Aleshores afegir els ous, un a un, incorporar-los perfectament abans de posar l'altre. Barrejar i afegir la vainilla. A continuació afegir la farina a petites quantitats per tal que s'incorpori bé.

Ha de quedar una massa homogènia tipus plastilina que deixarem reposar a la nevera, ben tapada, un parell d'hores (o més)

Quan ja hagi reposat treure la massa de la nevera. Jo vaig agafant a grapats, els amaso un xic (ara sí) amb les mans i els estenc amb l'ajut d'un curro al damunt d'una superfície enfarinada. Si cal li afegeixo un polsim de farina. Com que no tinc el curro ajustable (Adjustable Rolling Pin) ni els anells-goma guia (Rolling Pin Rings)  ni la taula Dobord (Adjustable Dobord) ...

... faig servir un parell de llistonets com a guia per tal que la massa tingui el mateix gruix a tota la superfície. Potser no és massa sofisticat, però em funciona la mar de bé :O)

photo scrip

Un cop la massa esta extesa només cal tallar i  anar col·locant les galetes a una safata de fer galetes (cookie sheet) o bé a la safata de forn amb paper de cuina per coure. Sempre va bé deixar el pot de la farina a la vora per anar empolsinant la superfície i el curro si cal.

Coure les galetes entre 10 i 12 minuts a 170º
Deixar refredar les galetes completament en una reixa (cookie rack) Hihihi jo la meva vaig portar-la dels EUA l'any 96 i l'he fet servir mooooolt :O) (la reixa del forn també pot servir)
Les galetes han de guardar-se en recipients hermètics d'alumini, vidre o plàstic.  On es mantindran en condicions òptimes 4 setmanes pel cap baix.
Utensilis i qüestions a tenir en compte:

Per fer galetes és molt important que la mantega estigui al punt de pomada! Si pel que sigui ens hem descuidat de treure-la de la nevera unes hores abans... sempre podem tallar-la a daus petits (2x2) i estovar-la al microones a temperatura mitjana (650) en tandes de 10 segons. Que s'estovi, però que no es desfaci. No és el millor, però funciona.
Tenir un parell de bols, els meus de vidre.
Fer servir una espàtula còmoda i no massa tova. La massa de galetes es espessa i si l'espàtula cedeix costa el doble de barrejar. A mi em funciona barrejar amb l'espàtula, tot i que pot fer-se amb les mans, no m'agrada massa embrutar-me les mans :O) Només toco la massa amb les mans quan ja ha reposat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els teus comentaris i/o suggeriments són més que benvinguts.
Gràcies per passar per aquí